با توجه به نیاز صنایع الکترونیکی در ایران و موجود نبودن تعدادی از قطعات الکترونیک کمیاب و خاص، برای جبران این کمبود می بایست از طریق واردات قطعات الکترونیک از سایر کشورها قبیل چین، هنگ کنگ، ترکیه، دبی و یا کشورهای اروپایی، این مشکل را برطرف نمود. اما از طرفی به دلیل پدیدار شدن دلالان و سودجویان، باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل بالا رفتن هزینه ها، تاخیر در تحویل سفارشات به مشتری، بعضا به وجود آمدن مشکلات فنی در قطعات و همچنین سخت شدن پیگیری از زمان ثبت سفارش تا دریافت محصول شده است.
در ادامه به بررسی نکات مهمی در رابطه با نحوه ی انتخاب واردکننده قطعات الکترونیکی و چالش ها و درگیری هایی که ممکن است قبل، بعد و یا هنگام ثبت سفارش واردات قطعات الکترونیک برای شما پیش بیاید.
قبل از ثبت سفارش تامین قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود در یک شرکت و یا سایت، می بایست در انتخاب خود دقت نمایید. به این علت که ممکن است با یک دلال مواجه باشید که خود با شرکتی دیگری همکاری می کند. در این صورت شما وارد زنجیره ای از افراد خواهید شد که در واقع ثبت سفارش شما را به یکدیگر پاس می دهند. این مورد هم باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات (به علت وجود واسطه ها) و دیرتر رسیدن قطعات به شما می شود.
پس حتما به سابقه شرکت، قیمت واردات قطعات و زمان تحویل واردکننده قطعات الکترونیک قبل از ثبت سفارش دقت کنید و سعی کنید که این موارد را با چندتا از شرکت ها مقایسه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
بسته به اینکه چه زمانی نیاز به این قطعات الکترونیک دارید، نحوه ی حمل و نقل برای شما متفاوت می شود. شما می توانید قطعات خود را از کشورهای دیگر از طریق کشتی و یا هواپیما وارد نمایید. زمان تخمینی برای واردات قطعات الکترونیکی با کشتی حدود 4 ماه و با هواپیما حدود 2 هفته می باشد. البته این اعداد به صورت تقریبی می باشد و با توجه به شرایط ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.
حتما از تامین کننده قطعات الکترونیک خود بخواهید تا قطعات مورد نیاز شما را از شرکت های معتبر فروش قطعات الکترونیکی در جهان خریداری نمایند. این گونه شما از بابت سالم بودن قطعات خود مطمئن خواهید بود و در آینده با مشکلی رو به رو نخواهید شد. همچنین به دنبال تامین کننده ای باشید که حداقل چند روزی بعد از تحویل قطعات، آن ها را گارانتی کند تا بتوانید با تست کردن شان از سالم بودن قطعات الکترونیکی اطمینان پیدا کنید.
هنگام ثبت سفارش خارجی قطعات الکترونیک خود، می بایست حتما شماره فنی، لینک دیتاشیت، کارخانه سازنده و تعداد مورد نیاز هر قطعه الکترونیکی را برای تامین کننده خود ارسال کنید تا اشتباهی برای تامین قطعات الکترونیکی به وجود نیاید و محصولی که مدنظرتان هست را دریافت نمایید.
همچنین زمانی که به قطعات نیاز دارید را برای وارد کننده قطعات الکترونیکی خود مشخص کنید تا بداند که می بایست از طریق هواپیما و یا کشتی اقدام به واردات نماید.
بعد از ثبت سفارش تامین قطعات الکترونیک خود، می بایست با تامین کننده خود در ارتباط باشید تا در هر مرحله از واردات قطعات شما را با خبر سازد. البته بعضی از شرکت ها از طریق پیامک و یا پنلی که در اختیار مشتری قرار می دهند، مشتری را از هر مرحله آگاه می سازند.
پاسخ ها